DAG 11 - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu DAG 11 - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu

DAG 11

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 Januari 2018 | Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

DAG 11

Net het hotel uitlopend stopt een motortje, zoals er nog duizenden hier rondrijden, naast me en vraagt waar ik naar toe wil. Nou wilde ik de grote moskee bezoeken en dat was best wel ver. Motormuis wilde me er wel heenbrengen. Daar aangekomen kwam de aap uit de mouw. Hij had een collectie antieke bronzen beeldjes en sierraden. Hij zijn hele negotie op zijn zadel uitgestald en begon een heel relaas over de diepere betekenis in het spul. Geesten, voorouders, de hele trukendoos ging open. Maar prijzen noemde hij niet, ja uiteindelijk wel natuurlijk. Maar daar had Wim geen zin in en zei hem dat ik niet zou kopen. Maar, zei motormuis ik heb u helemaal gebracht en probeerde daarmee op mijn gemoed in te spelen. Op mijn voorstel om hem iets te geven voor de rit wimpelde hij hooghartig af. Maar nee is nee bij Wim. Motormuis boos, erg boos. De moskee, waar ik voor gekomen was stond in de steigers en was niet de moeite waard. Veel later kwam kwam de antiekhandelaar me weer achterop. Of hij dan toch nog iets kon krijgen voor de rit. Ik heb hem een biljet geven om van hem af te zijn. Ook kwam ik langs een ambachtelijke bronsgieterij, kennelijk de antiekleverancier van motormuis.

  • 17 Januari 2018 - 17:43

    Ad:

    Hoi Wim,
    ik klap mijn computer op en zie bij de mail 7 berichten staan, waaronder weer een met een reisverslag van jou, weer een verslag, weer een verslag........... Voor alle duidelijkheid Wim, ik vind het super leuk om met je mee te reizen, maar ik realiseer mij dat er al weer een dag voorbij is, Het glipt door mijn vingers. Ik hoop dat de reis niet door jou vingers glipt Wim. Volgens mij heb jij heel veel op "je film" staan en gelukkig kan jij je reis nog eens nalezen. Misschien moet ik ook maar eens een dagboekje bijhouden. Houdt het gezond en gezellig Wim. Grote groet van Ad.

  • 17 Januari 2018 - 17:46

    Wilma:

    Het was in ieder geval wel een ambachtelijke bronsgieterij!

  • 17 Januari 2018 - 20:36

    Sjaak Teunizen:

    wim het is woensdagavond het regent stormt en hier en daar wat sneeuw zo beleef ik ook jouw verhalen van alles wat maar verdom...... interessant gr sjaak

  • 17 Januari 2018 - 22:36

    Peter:

    Ik geniet van je verhalen en van je foto's op FB Wim, klasse!

  • 18 Januari 2018 - 07:14

    Adrie:

    Ha,Ha, ik zie het zo voor mijn ogen gebeuren.......vandaag weer een mooie dag toegewenst!
    Adrie

  • 18 Januari 2018 - 11:19

    Siets En Tine:

    Ha die Wim, heeft hij je niet aangeboden je weer terug te brengen?
    Het doet me aan een verhaal denken van P.M van Wijk uit Hoorn, die had zich in een Chinese stad ergens in zo'n soort wandelwagen naar toe laten brengen, en een hoge prijs moeten betalen .Dat was hij niet van plan en is zelf weer teruggelopen.
    Ze blijven het proberen!
    Trek je nog weer verder het land door?
    Groeten, Siets en Tine

  • 20 Januari 2018 - 22:42

    Petra Van Heese:

    Hoi Wim,
    Wat een mooi verhaal en echt wel zoals de mensen daar zijn! Blijf maar gewoon jezelf dan lukt het goed om nog een lange periode daar te zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Allereerst kort over Burkina. Burkina bevindt zich in West Afrika, omgeven door Niger, Mali, Benin, Ivoorkust, Togo, Guinée, Liberia en Ghana Het land is zes keer groter dan Nederland en heeft 18 miljoen inwoners waarvan 60 % moslim, 20 % christen. Velen combineren hun geloof met animisme. De helft van de bevolking is 17 jaar of jonger en het gemiddeld inkomen per jaar is €1000, WAAROM BURKINA FASO De mensen, allereerst de mensen. Het moet ongeveer Xxxxx

Actief sinds 03 Nov. 2017
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 25455

Voorgaande reizen:

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: