Dag 7 - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 Januari 2018 | Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

DAG 7.
Douchen en ontbijt in de openlucht. Spullen klaarmaken voor het vertrek. De Egyptische is in discussie met JP over de prijzen, ze vindt het allemaal erg duur. Ik denk ook dat het voor burkinees begrip ook duur is. JP is gids maar ook commerçant. Mina Zaza (de Egyptische) heeft veel ervaring in Afrika en is er niet een om zonder handschoenen aan te pakken. Ze weet te onderhandelen en wist er toch wat van af te pingelen. Had ik natuurlijk ook moeten doen maar ik had nauwelijks alternatief. Om elf uur 30km achter op de motor over onverharde weg naar Po. Eerst een flesje water gekocht, want zonder water ga je in deze hitte niet op pad. Bagage laden en op weg naar Ougouadougou.
Lange zit, bij aankomst JP gebeld, en ik werd weer afgehaald. Rechtstreeks naar restaurant waar we iets eenvoudig gegeten hebben. In een gulle bui heb ik het maar betaald. Cfa 1800. dat is dus €2.75 Bij de motorenhandel met wifi heb ik even kunnen internetten. De eigenaar is zo vriendelijk dat ik daar van wifi gebruik kan maken, hij komt zelfs een stoel brengen. Opmerkelijk vriendelijk zijn de mensen in Burkina. Altijd bereid te helpen. Niet een keer heb ik me niet op mijn gemak vevoeld. De verslagen op de blog gezet, foto's lukt niet. Wel wat op Facebook kunnen zetten. De tijd drong, motormuis wilde naar huis en het is niet erg handig met een mobieltje te werken. Morgen heb ik waarschijnlijk weer Wifi in het hotel in Bobodoulasso. Internet is zeer schaars hier en als het ergens is dan is het traag. Vanmiddag om vier uur nog wat gegeten, een bijzondere tijd. Vanavond een hele pastec gekocht en meegenomen naar de chambre d'hôtes. Genoeg voor iedereen. Watermeloen is eten en drinken tegelijk. Ook de eigenaresse van deze chambre d'hôtes gesproken. Aardig mens die in Cognac woont. Hier heeft ze een vriend die je helft van haar leeftijd heeft.

  • 12 Januari 2018 - 14:02

    Janneket:

    Wim wederom een zeer lezenswaardig verslag van jouw belevenissen.
    Ondanks de schaarste aan internetmogelijkhede, lukt het je toch om ons regelmatig op de hoogte houden. Chapeau....

  • 12 Januari 2018 - 14:19

    Ad:

    Ha die globetrotter,
    Ik heb je een paar dagen geleden een mailtje gestuurd, weet niet of je dat hebt ontvangen. Op een of andere manier lukte het mij niet om te reageren zoals ik dat nu doe. Leuke verhalen Wim en goed te lezen, dat je alleen maar vriendelijke en gastvrije mensen tegen komt. Spannen allemaal.
    Je gaat nu dus afpingelles nemen bij je Egyptische vriendin? Doe maar niet hoor, wees ook maar vriendelijk terug daar, verdienen ze.
    Heb een goede reis verder en ik blijf je volgen.
    Liefs uit mooi Maarn van Cocky en Ad.

  • 12 Januari 2018 - 14:31

    Liny :

    Wim, je verveelt je geen ogenblik, merk ik. Nou, dat doe ik ook niet als ik je verhalen lees. Je schrijft zo goed dat ik de situaties gewoon voor me zie en dan moet ik vaak lachen. (jij misschien niet altijd op dat moment). Tot de volgende keer met weer nieuwe avonturen. Het ga je goed!
    Ik zie vaak reacties op deze site, lees jij die ook?
    Groeten, Liny

  • 13 Januari 2018 - 08:09

    Niels Koetsier:

    Dank je voor het nieuws Pa, heel leuk, blijf het vooral doen! Niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Allereerst kort over Burkina. Burkina bevindt zich in West Afrika, omgeven door Niger, Mali, Benin, Ivoorkust, Togo, Guinée, Liberia en Ghana Het land is zes keer groter dan Nederland en heeft 18 miljoen inwoners waarvan 60 % moslim, 20 % christen. Velen combineren hun geloof met animisme. De helft van de bevolking is 17 jaar of jonger en het gemiddeld inkomen per jaar is €1000, WAAROM BURKINA FASO De mensen, allereerst de mensen. Het moet ongeveer Xxxxx

Actief sinds 03 Nov. 2017
Verslag gelezen: 934
Totaal aantal bezoekers 25461

Voorgaande reizen:

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: