Mijn eerste reis - Reisverslagen van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis - Reisverslagen van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis

Allereerst kort over Burkina.
Burkina bevindt zich in West Afrika, omgeven door Niger, Mali, Benin, Ivoorkust, Togo, Guinée, Liberia en Ghana
Het land is zes keer groter dan Nederland en heeft 18 miljoen inwoners waarvan 60 % moslim, 20 % christen. Velen combineren hun geloof met animisme.
De helft van de bevolking is 17 jaar of jonger en het gemiddeld inkomen per jaar is €1000,

WAAROM BURKINA FASO

De mensen, allereerst de mensen. Het moet ongeveer dezelfde cultuur zijn als Mali wat ik een paar jaar geleden heb bezocht en werd daar getroffen door de de openheid en vriendelijkheid van de mensen.
En daar bedoel ik dus niet commerciele vriendelijkheid mee.
Arm als ze zijn hindert het ze niet, vrolijk door het leven te gaan.
Of gaan ze vrolijk door het leven omdat ze arm zijn ?
Of zijn ze arm omdat ze vrolijk door het leven gaan?

Wel, dat wil ik wel eens van dichtbij zien. Er is vast wel wat van te leren.
In januari wil ik er naar toe gaan, de temperatuur is er dan nog dragelijk.

Eerst Visakaart, allerlei prikken en malariatabletten.....

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2018

Dag 26

03 Februari 2018

Dag 26

03 Februari 2018

Dag 25

03 Februari 2018

Dag 24

01 Februari 2018

Dag 23
Wim

Allereerst kort over Burkina. Burkina bevindt zich in West Afrika, omgeven door Niger, Mali, Benin, Ivoorkust, Togo, Guinée, Liberia en Ghana Het land is zes keer groter dan Nederland en heeft 18 miljoen inwoners waarvan 60 % moslim, 20 % christen. Velen combineren hun geloof met animisme. De helft van de bevolking is 17 jaar of jonger en het gemiddeld inkomen per jaar is €1000, WAAROM BURKINA FASO De mensen, allereerst de mensen. Het moet ongeveer Xxxxx

Actief sinds 03 Nov. 2017
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 25556

Voorgaande reizen:

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: