Dag 26 - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Februari 2018 | Burkina Faso, Ouagadougou

DAG 26
Weer een rit achter op de motor naar Tunisair. Eindelijk blijkt de bevestiging van de vlucht te kloppen en ga ik maandag vijf minuten na middernacht in de lucht en kom uiteindelijk om 16.40h. in Toulouse aan. De reis door Burkina Faso was anders dan verwacht, naar daar is het ook Afrika voor. Jammer dat ik geen eigen vervoer kon hebben althans dat het niet verstandig was. Mijn verwachting een lichte motorfiets te huren heb ik uit mijn hoofd moeten zetten. Het verkeer is er te druk en te chaotisch voor, de meeste wegen onverhard en vol (val) kuilen. Daardoor heb ik wel gidsen in de arm genomen die ervaren met deze chaos me achterop de motor op plekken en bij mensen gebracht hebben, waar ik anders nooit gekomen zou zijn. Bij mensen, waar nog nooit een blanke over de vloer geweest is. Bij mensen, die het weinige wat ze hebben met je willen delen. Honderden kilometers heb ik bij Hamidou achterop zijn motor gezeten en soms in verkeerssituaties geraakt, waar ik zelf niet heelhuids uitgekomen zou zijn. Wel heeft de gids een slaapplek nodig, eet en drinkt met je mee. Niet dat dat zo veel is, maar soms wil je ook wel eens zonder. Dank aan Hamidou, zijn vriendschap en betrouwbaarheid, dank aan Jean Paul en Paulin voor de warme ontvangst en gemoedelijke sfeer in hun chambre d'hôtes in Ouagoudougou. En dank aan alle burkinabé, die met hun belangeloze behulpzaamheid en vriendelijkheid deze avontuurlijke reis tot een onvergetelijke gemaakt hebben.

  • 03 Februari 2018 - 23:58

    Niels Koetsier:

    Dank je voor alle mooie verhalen en goede reis terug

  • 04 Februari 2018 - 09:10

    Liny :

    Wim, het was heel leuk om je verhalen te lezen. Vanmorgen kreeg ik de laatste drie verhalen tegelijk binnen, vandaar dat ik een paar keer niet gereageerd heb. Ik wens je een heel goede thuisreis. Ik kan me voorstellen dat je dan weer zult genieten van alle comfort.
    Deze reis zul je je altijd blijven herinneren, de mindere dingen zakken wat naar de achtergrond, maar het beste deel blijft. 'n Reis met een gouden randje!!
    Gr. Liny

  • 04 Februari 2018 - 11:12

    Wilma:

    Wim genoten van je verhalen en je prachtige foto's. Veilige reis naar huis.

  • 04 Februari 2018 - 11:51

    Frans:

    Hoi Wim, mooie reisverslagen gelezen en wens jou een goede terugreis!

  • 04 Februari 2018 - 12:35

    Wil Koetsier:

    Wim ik heb denk ik zonder uitzondering je verslagen gelezen en ervan genoten. Hoe interessant je ervaringen ook waren, je zal best blij zijn weer in je eigen comfortabele omgeving terug te zijn. Je foto's zijn ook schitterende herinneringen. Vooral sommige foto's van karakteristieke Afrikaanse types zijn prachtig. Maar ook landschappen en zelfs stedelijke rommel. Ik wens je ook een voorspoedige reis terug naar huis morgen. Veel liefs, Wil.

  • 04 Februari 2018 - 13:20

    Rob:

    Wim, het was geweldig, iedere dag zo'n boeiend en beeldend verslag van een heel bijzondere reis. Het zal even wennen zijn na thuiskomst. Wij zitten nog tot 10 maart op Curacao. Ook leuk.
    Goede reis en we zien elkaar snel.
    Rob en Nina

  • 04 Februari 2018 - 13:43

    Sjaak:

    goede reis terug wim en we zien elkaar weer in de dordogne gr sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Allereerst kort over Burkina. Burkina bevindt zich in West Afrika, omgeven door Niger, Mali, Benin, Ivoorkust, Togo, Guinée, Liberia en Ghana Het land is zes keer groter dan Nederland en heeft 18 miljoen inwoners waarvan 60 % moslim, 20 % christen. Velen combineren hun geloof met animisme. De helft van de bevolking is 17 jaar of jonger en het gemiddeld inkomen per jaar is €1000, WAAROM BURKINA FASO De mensen, allereerst de mensen. Het moet ongeveer Xxxxx

Actief sinds 03 Nov. 2017
Verslag gelezen: 9478
Totaal aantal bezoekers 25469

Voorgaande reizen:

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: