BURKINA FASO - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu BURKINA FASO - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Wim Koetsier - WaarBenJij.nu

BURKINA FASO

Door: Wim Koetsier

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 November 2017 | Burkina Faso, Ouagadougou

Allereerst kort over Burkina.

WAAROM BURKINA FASO

De mensen, allereerst de mensen. Het moet ongeveer dezelfde cultuur zijn als Mali wat ik een paar jaar geleden heb bezocht en werd daar getroffen door de de openheid en vriendelijkheid van de mensen.
En daar bedoel ik dus niet commerciele vriendelijkheid mee.
Arm als ze zijn hindert het ze niet, vrolijk door het leven te gaan.
Of gaan ze vrolijk door het leven omdat ze arm zijn ?
Of zijn ze arm omdat ze vrolijk door het leven gaan?

Wel, dat wil ik wel eens van dichtbij zien. Er is vast wel wat van te leren.
In januari wil ik er naar toe gaan, de temperatuur is er dan nog dragelijk.

Eerst Visakaart, allerlei prikken en malariatabletten.....

• 29 November 2017 - 18:15

Janneke:

Klinkt heel goed.
    Fijn dat we via deze link op de hoogte kunnen blijven van jouw avonturen

• 08 December 2017 - 16:22

Govert Visser:

Succes

• 26 December 2017 - 14:44

Marijke Griffioen:

Ik zit er klaar voor.
    Ga alles lezen wat je schrijft.
    Veel plezier op deze uitdagende reis.

• 29 December 2017 - 11:26

Wilma:

Veel succes, volg de avonturen graag.

• 29 December 2017 - 20:02

Anna Foppes:

Veel succes met de voorbereiding en de reis. Geniet van je verblijf daar. Ik ben benieuwd naar je belevenissen.

• 10 Januari 2018 - 08:02

Govert:

Hoe gaat het.graag Govert

Wim

Allereerst kort over Burkina. Burkina bevindt zich in West Afrika, omgeven door Niger, Mali, Benin, Ivoorkust, Togo, Guinée, Liberia en Ghana Het land is zes keer groter dan Nederland en heeft 18 miljoen inwoners waarvan 60 % moslim, 20 % christen. Velen combineren hun geloof met animisme. De helft van de bevolking is 17 jaar of jonger en het gemiddeld inkomen per jaar is €1000, WAAROM BURKINA FASO De mensen, allereerst de mensen. Het moet ongeveer Xxxxx

Actief sinds 03 Nov. 2017